Rattamatk ümber Võrtsjärve Rattamatk ümber Võrtsjärve 6. – 8. augustil toimus Sakala naiskodukaitsjate korraldamisel Mari Raamoti 138. sünniaastapäevale pühendatud jalgrattamatk. Retkel ümber Võrtsjärve osalesid naised Tallinna, Tartu, Valga ja Sakala ringkonnast. Suur tänu korraldajatele ja kõigile osalejatele! Tekst: Lembe Lahtmaa, Sakala Fotod Eda Leola, Tartu ← Eelmine Tule Mari Raamoti sünniaastapäevale pühendatud rattaretkele! Järgmine → Oleme sportlikult heas vormis! Rattamatk ümber Võrtsjärve

Rattamatk ümber Võrtsjärve

Lembe Lahtmaa 10. augustil 2010

Kolme päevaga läbisime ratastel enamasti üle 30 kraadises kuumuses umbes 170 km.

Alustasime sõitu staabist ning peatusime Tarvastu vallas Kuressaare küla Kitsi talus. Kitsi talus sündis 6. august 1872 meie hilisem naiskodukaitse esimene esinaine Mari Raamot, keda võib pidada naisriigikaitse liikumise alusepanijaks. Maja ja ümbrus jätsid väga masendava mulje, sest kõik on räämas ja hooldamata.

Esimesel päeval jõudsime veel käia Tarvastu kiriku, linnamäe ja kabeli juures ning siis väntasime Suislepa, kust parvsaunaga Tondisaarele ööbima sõitsime. Teisel päeval kuulasime koduloo-uurija Akslilt Pikasilla ja Vooremäe kandi kohalugudest, limnoloogiajaamas uudistasime kalu, tutvusime Trepimäe ja Jõesuuga, telklaagri aga panime üles juba Vaiblas.

Kolmandal päeval sõitsime Meleskisse, käisime klaasivabriku muuseumis, sõitsime läbi Oiu ning peatusime pikemalt Valmas. Retkel nägime vaskusse, tetre, toonekurgi, hobuseid, suurt lehmakarja. Jõime matka jooksul ära mitukümmend liitrit vett ja saime hästi süüa. Siinkohal super tänu saateauto juhile ja peakokale Ennole. Meil oli võimalus (siis kui me parasjagu jalgadega ei vändanud oma rataste pedaalidel) muuhulgas kuulata pillimees Märdi musitseerimist ja kaasa laulda, suitsuangerjat maitsta, paintballi mängida, kuulata kalamehejuttu, ujuda.

Kogu matk oli väga mõnus, osalejatele mugav ja kultuuriliselt hariv ning andis Võrtsjärve äärsetest paikadest hea ülevaate, seltskond oli lõbus ja usun, et kõik said väga positiivse elamuse.

Matka mõttetalgutel koorus välja arvamus, et kindlasti peaks Mari Raamoti sünnitallu paigaldama mälestuskivi, samuti tuleb Tarvastu vallavalitsusse teha organisatsioonipoolne ettepanek talu lähedale teeviida paigutamise osas. Tuli ka mõte luua mittetulundusühing (näiteks nimega Mari Mure), mille kaudu taotleda raha, et korrastada Mari Raamoti sünnitalu ja selle ümbrust. Muidugi olid kõik matkalised nõus sellega, et järgmistel aastatel toimuksid sarnased jalgrattamatkad, aga tuleval aastal korraldaks seda mõni teine ringkond.

Suur tänu korraldajatele ja kõigile osalejatele!

Tekst: Lembe Lahtmaa, Sakala
Fotod Eda Leola, Tartu

Rattamatk ümber Võrtsjärve

Kolme päevaga läbisime ratastel enamasti üle 30 kraadises kuumuses umbes 170 km Alustasime sõitu staabist ning peatusime Tarvastu vallas Kuressaare küla Kitsi talus 6. – 8. augustil toimus Sakala naiskodukaitsjate korraldamisel Mari Raamoti 138. sünniaastapäevale pühendatud jalgrattamatk. Retkel ümber Võrtsjärve osalesid naised Tallinna, Tartu, Valga ja Sakala ringkonnast.