Reportaa¾ avalike suhete ja ajaloo võistluselt (ehk Sinna ja tagasi) Reportaa¾ avalike suhete ja Kõik algas sellest, et me kartsime hilineda. Hiiumaa praamile muidugi. Tartust Rohukülla on ju läbi terve Eesti sõit. Seepärast hakkasime tulema varakult ja suure kiiruga. ← Eelmine Kuidas kolm naist käisid Merepääste kutselistel võistlustel kannatanuid mängimas Järgmine → 'Kõige olulisem on käbi' ehk Tõnu Jürgensoniga metsas Reportaa¾ avalike suhete ja ajaloo võistluselt (ehk Sinna ja tagasi)

Leane Morits 25. okt. 2015

Hiiumaa kuldne sügis. Fotod selles artiklis: Leane Morits

Nagu ikka suure kiiruga tulles selgub poolel teel, et maha on jäänud hulk vajalikke asju, kaasa arvatud ühe võistleja kott vahetusriietega. Teha polnud aga enam midagi, võtsime juhtunut stoilise rahuga ja jätkasime sõitu. Üllatusega leidsime end sadamast juba pool tundi varem.

Praamil polnudki palju aega ringi vaadata, pidi hakkama kohe intervjuusid tegema. Sellal kui Reelika ja Aimi oma vapruse kokku võtsid ning pahaaimamatutele kodanikele lähenema asusid, mõtles Leane välja, mida võiks üks kalakajakas meist teada ja arvata ning vormis selle intervjuude kolmandaks osaks.

Heltermaal praamilt maha sõites tervitas saar meid TÄIELIKU kottpimedusega - kui sadamatuled kurvi taha jäid, olid ainukeseks valgusekiireks autotuled. Sõitsime Palade põhikooli suunas, ise mõistatades, kui kaugel see üldse olla võiks ja kust täpselt me ära pöörama peaks. Telefonikõne tõi asjasse selguse ja peagi keerasime spordihoone ette, kus Helja meid juba reipalt tervitas ja tubaje juhatas. :) Seda tuleb hiidlaste (ja üldse läänlaste) kiituseks öelda küll, et soe sõna ja reibas meel ei jäta neid kunagi maha. Oleksime nagu oodatud külalised olnud. :)

Reportaa¾ avalike suhete ja ajaloo võistluselt (ehk Sinna ja tagasi)

Sättisime endale spordisaali magamisasemed valmis ja järgmise nelja tunni jooksul saabusid ka ülejäänud 10 võistkonda. Küll oli siis teretamist kuulda ja kallistamist näha, ei seganud kipskäsi ega -jalg (sest tegu oli jällegi läänlastega).

Spordisaali moodustusid väikesed kogukonnad, meie külje alla tulid Viru ja Alutaguse ja mööda seinaääri laiali siis ülejäänud seltskonnad.

Kaader klipist.

Laupäeva hommik algas võistluse avamisega, millele järgnes kohe Mikk Ranna sissejuhatav loengujupp klipitegemise telgitagustesse. Järgmised 4 tundi saigi sellega tegeletud - tuli vastavalt korraldajate poolt etteantud teemale välja mõelda lugu ja see kohe ka käepäraste vahendite abil teostada. Tuleb öelda, et naiskodukaitsjad on ikka väga õpivõimelised - minu arvates on kõik 11 klippi  pärast väikest kõpitsemist (sest viimistluseks meil eriti aega polnud) üsnagi rakendatavad NKK reklaamivahendid. Meie teemaks oli üks meie põhiväärtustest, turvalisus. Näitasime oma klipis, kuidas naiskodukaitsja hädasolijale appi tuleb.

Ain Tähiste.
UAZ.

Klipid üle vaadatud ja lõuna söödud, oli aeg asuda reisile. Ei reisinudki kaugele (Hiiumaal polegi see lihtsalt võimalik), jupikese aja pärast saabusid meie tranduletid (DAF ja UAZ) Hiiumaa Militaarmuuseumi parklasse, kus meid tervitas muhe hiiu mees Ain Tähiste, kes vedas meid mööda oma valdusi ringi ja vestis lugusid nii muuseumi tegemisest kui siin leiduvatest eksponaatidest. Kõik kuulasid tähelepanelikult, sest arvata oli, et meid sinna niisama ei toodud - küllap tahetakse meile mõni ülesanne anda. Ja antigi - hiljem pidime vastama kümnele muuseumit ja selle eksponaate puudutavale küsimusele.

Reportaa¾ avalike suhete ja ajaloo võistluselt (ehk Sinna ja tagasi)

Sealt sõitsime edasi Tahkunasse, kus käisime vaatamas mälestusmärki Estonial uppunud lastele ja neile lastele, kes selle õnnetuse tõttu vanemateta jäid. See oli üks väga kurb hetk, kurgus kriipis siis ja kriibib praegu kirjutades, igaüks teab seda ise ja seepärast ma sellest siin pikemalt ei kirjuta.

Jätkasime Kärdlas, kus nägime kahte kohalikku vaatamisväärsust - Kärdla sadamat ja Hiiumaa malevkonna maja.

Ja oligi aeg tagasi Palade poole sõita. Saabudes ootas meid kolm ülesannet (ja seda juba enne õhtusööki!), mille kiirelt ning ühe valesti ja kaks enam-vähem õigesti lahendasime. Siis polnudki enam muud kui kõht täis süüa ja simmanile siirduda. Seal õpetas meid tantsima kohalik rahvatantsurühm "Taidelaid" Helle-Mare Kõmmuse juhtimisel.

Pärast simmanit nautisime suurepärast hiiu naiste (koos külalisesinejaga Valgast) meisterdatud suupistelauda ja siis tunduski mõttekas põhku pugeda, et viimase päeva vintsutusteks valmis olla.

Reportaa¾ avalike suhete ja ajaloo võistluselt (ehk Sinna ja tagasi)

Pühapäev algas sombuselt ja natuke luriseva ninaga, aga võitlusvaimu jätkus. Hommikupoolikul lahendasime veel mõned ülesanded ja siis oligi aeg asuda messiboksi ülespanekule. Kuna meie autosse me tavapärane telk ei mahtunud, leiutasime boksi käepärastest vahenditest.

Võistluse võitsid nagu harilikult sõprus ja sport. Ametlikke tulemusi saab lugeda meie kodulehe esilehelt.

Jupike messiboksist - meie varustus.

Reportaa¾ avalike suhete ja

Hiiumaa kuldne sügis Fotod selles artiklis: Leane Morits Nagu ikka suure kiiruga tulles selgub poolel teel, et maha on jäänud hulk vajalikke asju, kaasa arvatud ühe võistleja kott vahetusriietega Kõik algas sellest, et me kartsime hilineda. Hiiumaa praamile muidugi. Tartust Rohukülla on ju läbi terve Eesti sõit. Seepärast hakkasime tulema varakult ja suure kiiruga.